theohannie.reismee.nl

Graaf Reinett

Vandaag hebben we rit van 400 km achter de rug. Vanmorgen om 7.45 uur vertrokken en om 11.00 uur aan de koffie met gebak.

Vervolgens nog 2 1/2 uur gereden tot aan Graaf Reinett. Een erg leuk plaatsje met heel veel mooie kerken.

Na een heerlijke lunch, met o.a. een springbokpasteitje, gingen we in jeeps de berg op naar de Vallei van de Verlatenheid. We hadden het weer niet mee, het kwam met bakken uit de hemel. De inwoners hier waren er blij mee, het was hier 6 maanden droog geweest. Maar wij zaten er niet op te wachten. We werden zeiknat en erg koud in de jeeps. We kregen warme dekens om over ons heen te leggen. Aangekomen waren er 3 dappere mannen uit de groep, waaronder Theo, die het pad opliepen naar het uitzichtpunt over de vallei. Zij hebben wat plaatjes geschoten en kwamen als verzopen katten terug. Morgenochtend krijgen we een nieuwe kans om 7.00 uur voor het ontbijt. Ik ga er nog even over nadenken. Theo gaat wel weer met de jeep mee naar boven. Ik ga denk ik voor een uurtje langer slapen. Na het ontbijt gaan we nog een stadwandeling maken.

Vanavond weer heerlijke bobotie gegeten. Het is allemaal prima geregeld hier.Nu alweer tijd om ons mandje op te zoeken.

Tine

Ook wij hebben de tocht naar Lesotho gemaakt
Viel niet mee, maar hadden het niet willen missen
Wat zijn de Drakensbergen mooi!!
Het blijft toch geweldig: zo’n reis in een heel andere wereld
Wat zijn ze groot hè, de nijlpaarden in Sint Lucia?
Nog heel veel reisplezier
Lieve groeten van Jacques en Tine