theohannie.reismee.nl

Einde van de reis

Het moment is nu echt aangebroken, over een uurtje naar het vliegveld. Wat een leuke laatste dag in Kaapstad had moeten worden, liep helaas anders.

Vanmorgen nog gewinkeld en koffie gedronken in Waterfront. Besloten om met taxi naar het hotel te gaan om een potje te gaan kaarten. Dit met het idee om rond de klok van vier uur terug te gaan om uit eten te gaan.

Bij aankomst bij het hotel werd Tineke helaas beroofd van haar armband. Zij stond al met 1 been in de hal van het hotel. Theo en ik liepen achter haar, maar ze waren met 4 man en gingen er gewoon tussendoor. Ze probeerden ook haar tas te pakken, maar die had ze gelukkig goed vast. Ze rolde zo de hal in en kwam lelijk ten val, met pijn aan haar bil tot gevolg. Theo en een beveiliger gingen er achteraan, maar kregen ze niet meer te pakken. Theo heeft er wel bij een nog wel een tik op zijn gezicht gegeven, met als gevolg een pijnlijke hand. Het hotelpersoneel was net zo ontdaan als wij, maar kwamen met drankjes en suikerwater voor Tineke. Voor Theo kwamen ze met ijs om zijn hand te koelen. Ook kregen we nog een kamer aangeboden, zodat zij nog even kon rusten. Daar ook maar even gebruik van gemaakt, konden we ook nog even douchen. We besloten om vandaag het hotel niet meer te verlaten. Is dus vanaf 13.30 uur tot 21.00 uur hangen geweest. Wel nog gezellig gekaart, helaas hebben de dames verloren. We gaan op vliegveld nog even revanche nemen.

Nu was dit helaas niet onze enige negatieve ervaring in Zuid-Afrika. Anderhalve week terug gingen wij pinnen bij een geldautomaat en werden we bijna opgelicht. Tineke had haar geld en pasje al weer opgeruimd, ik allleen nog maar het geld. Roept een man ons terug met de mededeling dat we de transactie niet hadden voltooid. Voor ik er erg in had pakte hij mijn pas en deed alsof hij deze in de automaat deed en wilde dat ik mijn pin weer invoerde. Gelukkig zag dat hij de pas in zijn hand hield en heb ik deze met geweld afgepakt. Theo heeft de man tegen gehouden, want ik had ook nog een kaartje van hem erbij afgepakt, wat hij terug wilde. Is hem niet gelukt.Wij hebben direct de bank gebeld en de passen laten blokkeren. Gelukkig was er niets mee gebeurd. Ondertussen is het hen toch gelukt om bij een medereiziger het wel voor elkaar te krijgen. Binnen een kwartier hadden ze al 2 keer 4000 rand (2x240 euro) opgenomen, voordat de man zijn pas kon blokkeren.

Maar ondanks dit, hebben wij een geweldige reis gemaakt. Het wordt nu een hele klus om van de mooiste foto’s een mooi boek te maken. En voor Theo om er een mooie film van te maken.